ساخت سازه ساخت سازه .

ساخت سازه

انواع معماری

معماری فقط برای برآوردن مشخصات یک فرد یا گروه ایجاد شده است. قانون اقتصادی معماران را از تقلید از هنرمندان دیگر در تولید آثاری که تقاضا برای آنها وجود ندارد یا فقط بالقوه است، باز می دارد. بنابراین انواع معماری به شکل‌های اجتماعی بستگی دارد و ممکن است بر اساس نقش حامی در جامعه طبقه‌بندی شود. انواعی که در اینجا مورد بحث قرار خواهند گرفت - خانگی، مذهبی، دولتی، تفریحی، رفاهی و آموزشی، و تجاری و صنعتی - ساده ترین طبقه بندی را نشان می دهند. یک گونه شناسی علمی معماری نیاز به تحلیل دقیق تری دارد.

داخلی برای واحد اجتماعی تولید می شود: فرد، خانواده یا طایفه و افراد وابسته به آنها، انسان و حیوان. این سرپناه و امنیت را برای کارکردهای فیزیکی اساسی زندگی و در مواقعی نیز برای فعالیت های تجاری، صنعتی یا کشاورزی که به جای جامعه درگیر خانواده است، فراهم می کند. الزامات اساسی معماری داخلی ساده است: مکانی برای خواب، تهیه غذا، غذا خوردن و شاید کار. مکانی که مقداری نور داشته باشد و از آب و هوا در امان باشد. یک اتاق یک نفره با دیوارها و سقف مستحکم، یک در، یک پنجره و یک آتشدان از ملزومات آن است.

همه چیزهای دیگر را می توان لوکس در نظر گرفت. در بسیاری از نقاط جهان امروز، حتی در جایی که موسسات در یک فرآیند مستمر تغییر بوده اند، انواع مسکن با منشاء باستانی یا ماقبل تاریخ در حال استفاده است. به عنوان مثال، در ایالات متحده صنعتی، انبارها بر اساس طرحی اسپیس فریم که در هزاره اول قبل از میلاد در اروپا به کار گرفته شده است، ساخته می شوند. نیروهایی که تحولی پویا از سبک معماری در ساختمان‌های مشترک ایجاد می‌کنند معمولاً در خانه و مزرعه غیرفعال هستند.

زندگی مردم عادی ممکن است با اساسی ترین تغییرات در نهادهای آنها تغییر نکند. مردم می توانند متوالی افراد برده شده، رعایای سلطنت، و شهروندان رای دهنده بدون داشتن ابزار یا تمایلی برای تغییر آداب و رسوم، تکنیک ها یا محیط اطراف خود باشند. فشار اقتصادی عامل اصلی است که باعث می‌شود افراد متوسط خواسته‌ های خود را به سطحی بسیار پایین‌ تر از سطحی که فناوری زمانشان قادر به حفظ آن است محدود کند.

آنها اغلب سازه های جدیدی را با تکنیک های قدیمی می سازند زیرا آزمایش و نوآوری از تکرار هزینه بیشتری دارد. اما در فرهنگ‌ های ثروتمند، مجوزهای اقتصادی و آداب و رسوم، معماری را تشویق می‌کند تا امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، روشنایی و گرمایش و همچنین مناطق مجزا برای عملکردهای متمایز را فراهم کند، و این ممکن است به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود. همین دلایل تمایل به جایگزینی محافظه‌ کاری خانه با آرمان‌ های معماری نهادی و تأکید بر کارکرد بیانی و همچنین سودمندی دارند.


برچسب: اسپیس فریم، اسپیس، بست اسپیس فریم،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۳۱ توسط:مهندس معماری موضوع: نظرات (0)